Dagarna rullar på =)

Jösses så snabbt dagarna går ! Man går upp ca 6.15.Klär på sig,ev makeup,frukost ( som ligger lääängst bort från mitt rum) diskar,packar ihop mm. Träffar Fanny o Veronica utanför hotellet o sen vidare o plockar upp Emelie på färden till skolan =) Tar ca 20 min att gå,riktigt skönt m frisk luft på morronkvisten =)

Vi börjar oftast med teori. I tisdags( andra dagen) hade vi mycket om hudsjukdomar. Medfödda,baktriella,virus o.s.v. Sen blev det hudanalys både visuellt o med maskin. Praktiska övingar; hud rengöring,ansiktsmask mm.

Fanny ska få ansiktsbehandling av Malin ( rektorn )


Våra produkter från Nu Skin








Kvällen spenderades på fikastället Paus =)


Fick hem min väska + alla produkter =) Jätte tråkigt...verkligen :P



Ny dag-Ny frukost :P


Onsdagen hade jag & Emelie makeup lektion. Först lite teori sen praktiskt =)
Det är många moment som ska göras på en vardags make up ..hehe.. Betydligt fler än jag gör :P

Test: vilka färger man passar i,varma eller kalla =)
stryk orange o lila läppstift på vardera kind,den som smälter in är din färg =)
Alltså är Emelie kall =)


Ett av borden med produkter =)



Färglära:


Emelie före & efter:










Emelie gör make up på mig =)






Jag har lagt en vardags make up på Emelie.



Emelie lagt en ny vardags make på mig =)



Idag torsdag har vi haft teori o praktik som vanligt.  Ansiktsmassage,AHA-behandling o lite om kemiska behandlingar. Blev tyvärr inga foton idag. ( Glömde ..hehe..)

Man blir ganska fullproppat med information på en dag =) Tur att man tycker att det är roligt o intressant annars skulle det bli jobbigt !

Imorron ska vi göra vaxning;bena,armhålan,bikinilinjen,hakan o läppen. Emelie är fruktansvärt sprallig inför detta ,antagligen för att hon brukar göra sånt..eller så vill hon ge smärta =) haha !
Spännande ska det bli o skönt att bli av pälsen man sparat ihop :P

          Nu ska jag ta o peela kroppen så det underlättar morgondagen =)

          
                         Tjohej ! // Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0